26.02.2011

Hai pe net !

• Click-ul de start al campaniei a fost dat pe 24 februarie 2011, la Bruxelles, de comisarul european Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei Europene.

Telecentre-Europe derulează în perioada 28 februarie – 5 martie 2011, cea de a treia ediţie a campaniei Get Online Week, iniţiativă prin care îşi propune să aducă online, pentru prima dată, 100. 000 de europeni, din cei
peste 100. 000.000 de europeni excluşi digital în acest moment.
Aşadar campania vine în sprijinul celor care nu au acces la noile tehnologii.
De asemenea se doreşte totodată şi implicarea celor care au început deja să utilizeze aceste tehnologii. Aceştia sunt rugaţi să aducă la telecentru o persoană care nu a utilizat niciodată calculatorul, nu a fost niciodată online şi care astfel face parte din nefericita categorie a excluşilor digitali.
Campania se desfăşoară în acest an sub patronajul comisarului european Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi responsabil pentru Agenda Digitală, cea care va da click-ul de start al campaniei, pe 24 februarie 2011, la Bruxelles.

În România, campania denumită generic Hai pe net!, este coordonată de Fundaţia EOS, în parteneriat cu Fundaţia Civitas, Microsoft Romania, ANBPR – Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România, APDETIC, Fundatia Tech Soup şi Reţeaua eCentrelor din România, reţea din care face parte acum şi C.C.D. Bacău.

“Fiind un proiect care se desfăşoară simultan în mai multe ţări din Europa, intenţionăm să încurajăm navigatorii români, care doresc să susţină mesajul „Hai pe net!”, să acceseze link-ul www.ecentre.ro, dovedind astfel că au fost online în săptămâna 28 februarie - 5 martie 2011, în cadrul campaniei „Hai pe net!”.
Toate hit-urile (înscrierile) vor fi contorizate de o aplicaţie specială, în timp real. Acest lucru va fi făcut în mod simultan de către toate celelalte ţări participante, iar noi ne dorim să fim printre primii în Europa“, ne-a informat Gabriela Bârna, director al Fundaţiei EOS România.
În ediţia a doua a campaniei, derulată în 2010, s-au înscris peste 50 de comunităţi din 20 de judeţe, aducând online, într-o singură zi, aproape 21.000 de utilizatori, din totalul de 68.253, câţi au fost înregistraţi la nivel european.

Acest număr a depăşit cu mult aşteptările organizatorilor din România, care îşi propuseseră să aducă cel puţin 800 de persoane, care se aflau pentru prima oară online, dar totodată au adus şi 5.000 de susţinători, care au votat pe site-ul campaniei.

În toate e-centrele, bibliotecile şi şcolile implicate în organizarea evenimentului Hai pe net!, se urmăreşte atragerea a cât mai multor persoane care se vor afla, poate, pentru prima dată în spaţiul virtual.
E-centrele sunt puncte de acces gratuit la tehnologia informaţiei, înfiinţate în cadrul programului de responsabilizare socială Unlimited Potential al companiei Microsoft, cu sprijinul administraţiei şi al unor organizaţii neguvernamentale locale.

În cadrul acestora se desfăşoară atât programe de formare orientate spre dezvoltarea abilităţilor IT, cât şi cursuri cerute de membri ai comunităţii, precum cele de limbi străine, afaceri pe internet, dezvoltare rurală etc.
Concret, cele peste 2.000 de persoane, care vor fi pentru prima dată „online” în România şi cele peste 10.000 ce utilizează internet-ul în oricare din locaţiile de tip telecentru de pretutindeni din ţară, vor avea astfel oportunitatea de a-şi căuta un loc de muncă mai bun, de a contacta rude, sau prieteni aflaţi departe, vor afla cum pot economisi timp şi bani, putând afirma, la sfârşitul zilei, că au fost conectaţi cu lumea-ntreagă.
Sintagma „incluziune digitală”, sau „e-incluziune” este un termen utilizat pentru a cuprinde totalitatea activităţilor desfăşurate pentru realizarea unei societăţi informaţionale incluzive, un alt concept ce promovează ideea că societatea informaţională aduce beneficii întregii societăţi, inclusiv persoanelor dezavantajate, a celor cu dizabilităţi sau a celor în vârstă.

„La e-centrul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău ne propunem ca în perioada 28 februarie – 5 martie 2011, să prezentăm persoanelor din categoria celor excluse digital acest proiect.
Estimăm o prezenţă de aproximativ 100 de persoane, astfel instituţia noastră intrând în premieră în această reţea virtuală europeană”, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău.
Pentru mai multe detalii despre campania care se desfăşoară la nivel european, sub coordonarea reţelei Telecentre-Europe, vă invităm să vizitaţi: http://www.telecentre-europe.org/ şi http://telecentreeurope.ning.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin