Duminică, 20 Octombrie, ora 11:00 pe circuitul Speed Park se antrenează două monoposturi, ambele fiind inventate de studenți români.
Acest antrenament nu va fi unul obișnuit ci unul pentru Cupa României la Autoslalom, această cupă fiind găzduită de Speed Park în perioada 9-10 Noiembrie a.c.
MODELUL DV/DT
Este primul roadster din România și a fost creat în 2009 de o echipă de studenți din Iași, din cadrul
Facultății de Mecanică care a construit acest vehicul pentru lucrarea de licență. Modelul este echipat cu un motor BMW si a fost construit în șase luni. Echipa a fost formata din Profesorul Gabriel Urzescu ca indrumător și studenții Ovidiu Hurduc, Vlad Gheorghita, Ionut Chirica si Ovidiu Trofin .
Modelul DV/DT este propulsat de un motor BMW cu patru cilindri și are o masă de 600 de kilograme. Motorul este un M40B18 de 1.796 centimetri cubi, care dezvoltă 115 CP în forma sa de fabrică.
MONOPOSTUL
Proiectul a fost pus pe hârtie cu câțiva ani în urmă, însă lucrurile au început sa ia amploare din anul 2010, când inventatorii acestuia s-au mobilizat. Cu multă muncă și cu multe nopți pierdute, multa bătaie de cap și cu mult stres au reusit sa dea viata unui vis. Un vis de a reprezenta Romania intr-o competiție internațională de nivel înalt. Băieții vor să dovedească că monopostul proiectat și construit de ei poate concura alături de mașinile echipelor unor universități tehnice cu renume din Europa și din lume. Cei care au mai rămas si care au dus la finalizarea acestui vis sunt Ciubotariu Stefan, Bocanet Ionut, Agapi Ovidiu, Bianca beatrice Cretu, Durbaca Andrei, Podiuc Andrei, Nedelcu Tudor, Knejec Nicoleta, Stoleru Radu împreună cu cei doi profesori îndrumători Ciofu Ciprian și Ursescu Gabriel și care aduc lauri Universitatii Tehnice din Iași.
La sfârșitul lunii August 2012 au participat pentru prima data pe Circuitul Catalunya, unde arbitrii de la Formula Student i-au informat ca sunt printre puținele echipe care reusesc sa treaca cu brio de probele statice de la prima încercare.
Monopostul este echipat cu un motor de tip HONDA CBR 600 F2 cu 4 cilindri în linie, aspirat cu un raport de comprimare 11.5/1, cu sistem de alimentare multipunct ce dezvolta o putere de 76 CP/12000 rpm și un cuplu de 47,8Nm/10500 rpm. Transmisia este formată dintr-o cutie de viteze manuala cu 6 trepte actionata electric, tractiune spate fara diferential.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu