19.03.2013

Pasajul Letea - Narcisa intra in modernizare - Restrictii de circulatie

 Pasajul Letea din municipiul Bacău intră în reabilitare și modernizare. Lucrările demarează vineri, 22 martie 2013, când circulația pe pasaj va fi restricționată de la patru la două benzi. Primele benzi închise vor fi cele pe sensul de circulație dinspre Bacău spre Adjud. Pe cele două benzi rămase se va circula în ambele sensuri, câte un fir pe fiecare sens. În zona pasajului, viteza de rulare a autovehiculelor va fi restricționată la 30 de
kilometri la oră. De asemenea, pentru că se lucrează sub trafic, se va impune și limita de tonaj de 7 tone.

"Această lucrare era absolut necesară, datorită gradului ridicat de uzură al pasajulu și a pericolelor ce ar fi putut să apară. Dacă nu reconstruim acest pasaj, riscăm ca în câțiva ani să devină inutilizabil. Conducătorii auto trebuie să înțeleagă că am ales soluția închiderii doar a două benzi și nu închiderea în totalitate a pasajului, tocmai pentru ca disconfotul să fie minim. Important este că pe acesat pasaj se va putea circula în condiții de confort și siguranță maxime, după finalizarea lucrărilor", a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău. Reabilitarea Pasajului Letea implică reparații la nivelul căii de rulare, refacerea rampelor de acces și a instalației de iluminat public.

 Actualul strat de asfalt va fi decopertat, se vor repara și înlocui rosturile de dilatație, se vor monta parapeți de protecție și stâlpi noi. La final, partea carosabilă va fi acoperită cu beton asfaltic și, pe toată lățimea pasajului, se va monta un sistem modern de hidroizolație. La nivelul elementelor de rezistență ale suprastructurii și infrastructurii pasajului și a zidurilor de sprijin ale rampelor de acces se vor executa lucrări de reparații a suprafeţelor de beton afectate de infiltraţiile de apă și se vor amplasa instalații antiseismice. Urmare a acestor investiții, confortul în trafic va crește, iar elementele de rezistență ale pasajului vor fi protejate împotriva infiltrațiilor de apă.

 Se estimează că viteza medie de circulație și fluența traficului vor crește cu 17,5%, ceea ce va duce la reducerea timpului de circulație pe pasajul Letea cu o medie de 15%, dar și la o diminuare a poluării cu 13 – 16%, prin scăderea consumului de carburant pentru transportul în comun. Lucrările sunt executate de o asociere de firme formată din SC Instal Design Bacău, SC Marste Bacău și Societatea de Construcții în Transporturi București SA și vor dura zece luni. Proiectul urmărește fluidizarea traficului urban și de tranzit în municipiul Bacău și face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană „Dezvoltarea și consolidarea Bacăului ca nod logistic internodal de importanță regională și națională. Investiția este finanțată prin Programul Operaţional Regional 2007- 2013, Axa prioritară 1 - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştereși are o valoare totală de 7.248.240,02 lei, cu TVA, din care asistența financiară nerambursabilă reprezintă 5.725.585,32 lei.

Un comentariu:

LinkWithin