02.10.2010

Test drive Mercedes E Class

Centrul Mercedes-Benz Tiriac Auto Bacau a organizat saptama aceasta o prezentare si un test drive pentru modelu E Class. În afară de schimbarea de stil, E Class este bine garnisită cu sisteme menite să uşureze (sau chiar salveze) viaţa şoferului la bord. Dintre ele, senzori de monitorizare a suprafeţei de rulare, sistem de recunoaştere a marcajelor rutiere şi a semnelor de siguranţă, un dispozitiv capabil să detecteze şi să corecteze devierile de la traiectorie generate de vântul din lateral şi lista poate continua. Test drive-ul a fost interesant si teoretic ar fi trebuit sa raman fara carnet, avand in vedere capacitatile masinii. In continuare cateva poze de la eveniment.



Limuzina Mercedes-Benz a îmbunătăţit confortul pe distanţe lungi deja cunoscut clienţilor Clasei E, inclusiv tehnologia inteligentă pentru construcţia caroseriei, care este cu 30% mai rigidă, scaunele şi noul sistem de
suspensii care se adaptează automat la condiţiile drumului. De asemenea, suspensiile pneumatice sunt corelate cu sistemul electronic de amortizare.
Siguranţa şi confortul sporit sunt atuurile Clasei E alături de protecţia mediului şi economia de combustibil: motoarele de patru şi şase cilindri cu injecţie directă consumă cu până la 23% mai puţin combustibil decât înainte. Consumul NEDC combinat al motoarelor diesel este de 5,3 litri la suta de kilometri, ce corespunde unei cantităţi de 139 grame de CO2 pe kilometru. Toate motoarele Clasei E respectă standardele de emisii EU5, iar în cazul E 350 BlueTEC emisiile sunt deja sub limitele EU6 ce vor intra în vigoare in 2014.

O reclama super tare 



Pe lângă motoare, pachetul BlueEFFICIENCY pentru Clasa E este în mare parte responsabil pentru consumul redus de combustibil. Inginerii de la fiecare departament de dezvoltare au conlucrat pentru a optimiza componentele şi subansamblurile, dar şi pentru a economisi combustibil prin intermediul unei greutăţi reduse, a unei noi forme, a unei funcţionări îmbunătăţite şi a unui management mai bun al energiei.
Munca depusă în tunelul de vânt a avut succes, deoarece prin intermediul unui coeficient aerodinamic de numai 0,25, Clasa E reprezintă cea mai aerodinamică limuzină de lux. Depăşeşte cifra modelului anterior Cd cu 4%, ceea ce reprezintă un consum de combustibil cu aproximativ 0,25 litri mai redus la 100km în momentul în care rulaţi pe şosea cu o viteză de 130km/h. Sistemul aerodinamic este îmbunătăţit prin intermediul mai multor jaluzele ale ventilatorului, care controlează fluxul aerului spre motor conform cerinţelor.
Alte măsuri BlueEFFICIENCY includ noile roţi ce beneficiază de o rezistenţă la rulare cu până la 17% mai mică, controlul energiei generatorului, pompa de combustibil, compresorul aerului condiţionat, servodirecţia asistată şi funcţia ECO start/stop. Ecranul de pe vitezometru informează şoferul in legatură cu consumul instantaneu de combustibil (la 100 de kilometri) şi momentul când ar trebui să se schimbe într-o treaptă superioară pentru a avea un stil de condus economic şi ecologic.
Gama de motoare disponibilă pentru Clasa E cuprinde variante de patru, şase sau opt cilindri cu o putere de la 100 kW/136 cai putere până la 386 kW/525 cai putere. Noile motoare de patru cilindri cu injecţie directă de combustibil au o putere şi un cuplu mai mare decât cel al motoarele V6 al seriilor precedente, chiar dacă au o cilindree mai redusă. De asemenea, strategia constă în înlocuirea motoarelor mari cu natural aspirate, cu motoarele turbo care excelează în avantaje precum greutatea scăzută şi fricţiune internă redusă, dar care sunt şi mai economice.
Siguranţă: Un partener “inteligent” datorită combinaţiei unice dintre sistemele de asistenţă şi protecţie
Pentru mai bine de 50 de ani, limuzinele aparţinând clasei E cât şi predecesoarele lor au fost recunoscute ca trendsetteri în domeniul siguranţei. Noua limuzină duce mai departe această tradiţie cu o combinaţie de neegalat a sistemelor de asistenţă şi protecţie, a căror concept şi dezvoltare se bazează pe ceea ce se întâmplă efectiv în caz de accident. Aceste tehnologii tranformă Clasa E într-un “partener inteligent” care poate vedea, simţi, reacţiona în mod automat în situaţii critice, şi care, dacă este necesar, acţionează independent pentru a preveni accidentele sau pentru a diminua consecinţele. Prin intermediul noului concept, Mercedes-Benz nu numai că protejează pasagerii, dar contribuie la o mai mare siguranţă a celorlalţi participanţi la trafic.
Clasa E este primul automobil din lume ale cărui faruri se adaptează la situaţiile din trafic şi răspund în mod automat pentru a nu orbi ceilalţi şoferi. Sistemul opţional Adaptive Main Beam Assist foloseşte o cameră ce este poziţionată pe parbriz pentru a recunoaşte maşinile ce vin din sens invers şi vehiculele ce se deplasează în faţă şi controlează farurile astfel încât fasciculul de lumină să nu ajungă la celălalt vehicul. În acest mod se realizează cea mai bună iluminare a drumului într-o situaţie dată. Farurile fazei de drum pot ilumina o suprafaţă de la 65 până la 300 de metri. Dacă drumul din faţă este liber, sistemul trece la fază lungă.
Mercedes-Benz oferă acest nou sistem de iluminare ca pachet ce include faruri bi-xenon, Sistemul Inteligent de Iluminat (ILS) şi Sistemul de iluminare diurnă cu LED-uri.
Pachetul Lane Safety pentru noua Clasă E include Blind Spot Assist, disponibil şi la Clasa S şi Lane Keeping Assist care caută să prevină ca vehiculul să părăsească, neintenţionat, drumul. Când sistemul realizează că maşina părăseşte carosabilul, şoferul este avertizat prin intermediul vibraţiilor volanului. Imaginile surprinse de camera video sunt folosite de sistemul opţional Speed Limit Assist, care recunoaşte semnele de circulaţie pentru limitarea vitezei în momentul în care trece prin faţa lor.
Night View Assist cunoscut de la Clasa S este disponibil acum ca şi dotare opţională pentru Clasa E. Mercedes-Benz a îmbunătăţit acest sistem cu o funcţie specială de detectare a pietonilor: în momentul în care Night View Assist Plus recunoaşte pietoni în faţa maşinii, şoferul este avertizat de prezenţa lor prin intermediul computerului de bord.

Detectarea oboselii la volan pe baza a 70 de parametri, ca dotare standard
Datorită unei tehnologii inovatoare, Clasa E posedă mijloace hiper-sensibile de monitorizare a atenţiei şoferului şi îl avertizează în caz de pierdere a concentrării. Acest nou sistem, ATTENTION SISTEM – echipare standard-, monitorizează în mod continuu mai mult de 70 de parametri. Observarea manevrelor şoferului asupra volanului s-a dovedit a fi un indicator important: mulţi ani de cercetări practice ale inginerilor Mercedes-Benz au arătat că şoferii somnolenţi fac mici erori care pot fi rapid corectate. Aceste mişcări sunt uşor de recunoscut prin intermediul unui senzor de precizie al coloanei de direcţie.

Frânare de urgenţă automată în cazul unei coliziuni iminente
Performantele sisteme de asistenţă, bazate pe tehnologia radarsunt disponibile, ca dotare opţională, pentru clienţii Clasei E. Progresul în materie de senzori radar pe distanţă mare face ca acum acestea să poată acţiona la 200 de metri (înainte 150 de metri) şi să poată monitoriza distanţele medii, cum ar fi de exemplu detectarea eficientă a unui vehicul aflat în faţă, care execută o manevră de depăşire. Cei doi senzori radar pentru distanţe scurte, cu o rază de acţiune de aproximativ 30 de metri, sunt în continuare incluşi în sistem.
Sistemele radar sunt destinate asistării şoferului prin intermediul frânarii de urgenţă. Senzorii sunt legaţi la sistemul Brake Assist PLUS, care calculează în mod automat presiunea de frânare pentru a preveni coliziunea în situaţii critice. Şoferul primeşte în acelaşi timp o avertizare acustică şi vizuală. Când pedala de frână este acţionată, sistemul calculează instantaneu nivelul necesar al asistenţei la frânare.
Dacă şoferul nu răspunde avertizărilor, sistemul de radare iniţiază o frânare parţială. În cea de-a doua etapă, dacă şoferul tot nu reacţionează şi coliziunea este iminentă, este iniţiată frânarea de urgenţă. Acest lucru poate reduce semnificativ gravitatea unui accident.

Capota activă, şapte airbag-uri şi sistemul PRE-SAFE® ca dotări standard
Pe parcursul dezvoltării sale, Clasa E a fost supusă la peste 150 de teste de impact la mare viteză şi la peste 17.000 de simulări de accidente reale. Principiul zonei de impact deformabile inventat de către Béla Barényi, pionierul în siguranţă de la Mercedes-Benz, a fost perfecţionat constant de către inginerii din Sindelfingen. Zona de deformare a părţii frontale acţionează la patru niveluri independente, fiind chiar mai eficientă decât înainte. Utilizarea extinsă a aliajelor de oţel de înaltă rezistenţă permite caroseriei să suporte forţe foarte mari de impact. Aproximativ 72% din panourile caroseriei au fost confecţionate din aceste oţeluri high-tech – încă o cifră greu de egalat în dezvoltarea autoturismelor.
Având ca dotări standard şapte airbag-uri, centuri de siguranţă pretensionate şi cu limitatoare de forţă, tetiere active în caz de accident şi sistem de prindere ISOFIX pentru scaunul pentru copil, Clasa E dispune de caracteristici suplimentare de siguranţă în comparaţie cu modelele precedente. O nouă caracteristică o reprezintă capota activă, rezultatul multor ani de cercetări efectuate de către Mercedes-Benz în domeniul siguranţei pietonilor. Această dotare este standard la Clasa E. În eventualitatea producerii unui accident, în câteva fracţiuni de secundă, un sistem de arcuri ridică partea din spate a capotei cu 50 de milimetri, sporind în acest fel spaţiul de deformare disponibil. Datorită mecanismului inteligent, şoferul poate reseta singur sistemul la poziţia normală, fără a mai vizita un centru de service.
O altă dotare standard pentru protecţia ocupanţilor este sistemul PRE-SAFE®. O serie de sisteme de asistenţă supraveghează călătoria în mod constant şi avertizează sau asistă şoferul în momentul detectării unor pericole. Astfel, centurile de siguranţă şi poziţia scaunelor – pentru o eficienţă cât mai mare a airbag-urilor – sunt pregătite pentru a îndeplini perfect funcţia de protecţie în timpul unui impact.

Confort sporit datorită noilor amortizoare adaptive si suspensiilor pe aer îmbunătăţite
La fel ca şi în domeniul siguranţei, Clasa E stabileşte de decenii întregi standardele în confortul deplasărilor pe distanţe lungi şi întrece nivelul deja performant al seriilor anterioare, fiind o dovadă a progresului semnificativ realizat de către inginerii de la Mercedes-Benz – în special în ceea ce priveşte ţinuta de drum şi confortul oferit de scaune şi de sistemul de climatizare.
Echipamentul standard include o suspensie optimizată prin folosirea unor amortizoare adaptive care se adaptează automat la condiţiile de drum, crescând semnificativ confortul. La virajele luate cu viteză sau în cazul manevrelor bruşte de evitare, sistemul îşi intăreşte amortizoarele, pentru ca limuzina să fie cât mai stabilă.
Sistemul de suspensie pe aer a fost pentru prima dată combinat cu sistemul de amortizare controlat electronic. Acesta procesează o serie de semnale primite de la senzori şi controlează fiecare roată în mod independent. Astfel, specialiştii Mercedes-Benz au realizat atât confortul superior de rulare cât şi îmbunătăţirea manevrării în condiţii de siguranţă şi agilitate, în acelaşi timp. De asemenea, şoferul poate selecta programul “confort” sau “sport”, printr-o simpla apăsare de buton.

Tehnologie inovatoare a scaunelor, cu un nou design
În ceea ce priveşte dezvoltarea scaunelor, Mercedes-Benz a adăugat o nouă calitate unui concept deja consacrat – padded seat piping – o tehnică de tapiţerie sofisticată şi pretenţioasă folosită numai de către Mercedes-Benz. Acest proces implică introducerea unui strat de spumă sub materialul textil sau pielea scaunelor, care conferă un sentiment de confort maxim pasagerilor. La modelul de bază şi în cazul liniei AVANTGARDE, tapiţeria este croită transversal, iar linia ELEGANCE are tubulatura longitudinală, amintind de design-ul binecunoscut al scaunelor din anii 60 şi 70.

Scaune multicontur active cu funcţie de masaj de la Clasa S
Pachetul multicontur activ (disponibil opţional) include noile scaune multicontur cu tetiere confortabile şi funcţia de masaj a spatelui în două trepte, un success dovedit în cazul Clasei S. În funcţie de unghiul de viraj, acceleraţia laterală sau viteza autovehiculului, valvele piezo-electrice din pernele de aer ale spătarului îşi reglează presiunea şi volumul pentru a oferi şoferului şi pasagerului din faţă un suport lateral sporit.
La cerere, Clasa E este dotată, în locul clasicei banchete, cu două scaune individuale. Acest pachet include încălzire în scaune, tapiţerie din piele, o consolă centrală cu acces către portbagaj, tetiere confortabile, parasolare şi perdele pentru geamurile laterale şi jaluzea electrică pentru lunetă.

Climatizare individuală prin simpla apăsare a unui buton
Mercedes-Benz a perfecţionat la Clasa E sistemul de control al climatizării, care nu oferă doar distribuţia separată a aerului în trei zone diferite ale habitaclului (pentru şofer, pasager şi pasagerii din spate), ci şi diferite moduri de climatizare.
Dacă sistemul opţional THERMOTRONIC este ales, pasagerii Clasei E pot selecta “Diffuse”, “Medium” sau “Focus” prin simpla apăsare a unui buton şi pot adapta volumul şi distribuţia aerului în funcţie de preferinţe fără a sacrifica din confortul programului automat. În dotarea standard, noua Clasă E vine echipată cu sistemul automat de control al climatizării, THERMATIC, care distribuie aerul în două zone separate ale habitaclului.

Design: Liniile caracteristice uimitoare, o expresie a stilului şi eleganţei
În 1995, Clasa E a fost primul model Mercedes-Benz care a beneficiat de cunoscutul design al măştii cu patru faruri – o trăsătură de design care simbolizează şi caracterizează identitatea Clasei E. Acest idiom a rămas cursiv chiar şi în cazul caracteristicilor de stil şi a fost adaptat să se potrivească siguranţei de sine şi aspectului masculin ale acestei limuzine. Designerii au reinterpretat acum aceşti patru “ochi” în dreptunghiuri, cu o referinţă directă la formele găsite în cubism, fiind asemănate unor nestemate fixate în aripi. La fel, grila tridimensională a radiatorului, încadrată de crom, are aspectul dinamic al unei săgeţi, iar poziţia sa uşor verticală subliniază statutul de simbol al limuzinei business al maşinii.
Interpunerea sofisticată a liniilor şi suprafeţelor dovedeşte caracterul distinct al actualului design Mercedes-Benz. Suprafeţele întinse, concave sau convexe sunt delimitate de linii precise, sofisticate. Conceptul de design al Clasei E a fost perfecţionat până la cel mai mic detaliu, iar conturul extremităţilor devine o caracteristică cu influenţă asupra întregului design al caroseriei (atât a stilizării părţilor laterale, cât şi a părţii frontale şi a spatelui automobilului). La Clasa E liniile armonioase ale părţii din spate culminează printr-o nouă caracteristică, o linie graţioasă care continuă arcele roţilor şi conferă claritate aripilor impozante. Nostalgicii Mercedes-Benz vor recunoaşte cu siguranţă trăsături de stil caracteristice faimosului “Mercedes Ponton” (apărut în 1953), care subliniază caracterul său prin contururi puternice – o trăsătură simbolică, dar în acelaşi timp o distincţie a Clasei E care ilustrează îmbinarea armonioasă a tradiţiei cu viitorul acestei serii.
Cu obişnuita atenţie oferită detaliilor, designerii de la Mercedes-Benz au acordat o importanţă majoră interiorului Clasei E, asigurându-se că fiecare trăsătură atrage atât din punct de vedere emoţional cât şi funcţional, atât ca formă, culoare sau material. Rezultatul este unul armonios – o atmosferă în care pasagerii se simt imediat în siguranţă, protejaţi, iar o călătorie lungă nu devine motiv de stres sau efort. Pe scurt: Specific Clasei E, bine-aţi venit acasă.

Pachete de dotări: Extra dotări pentru clienţii exigenţi
Pe lângă liniile de echipare şi design, pachetul sport AMG şi pachetul Exclusive oferă mai multe opţiuni pentru cerinţele de individualizare ale clienţilor. Aceste pachete oferă caracteristici de înaltă calitate, care în mod normal nu sunt disponibile individual.
Pachetul sportiv AMG include bare de protecţie şi praguri laterale cu un design AMG, scaune sportive cu suport lateral mărit, cusături decorative contrastante pentru scaune şi cotieră, volan în trei spiţe cu padele de schimbare a vitezelor, plafon capitonat in negru, suspensii joase, discuri de frână perforate cu logo-ul Mercedes-Benz pe etrieri şi jante uşoare din aliaj de 18 inch cu design AMG.
Pachetul Exclusiv include volan din lemn/piele, capitonajele plafonului, stâlpilor şi parasolare în piele Alcantara, tapiţeria scaunului, cotiera şi panourile uşilor din piele nappa, tablou de bord având cusături decorative şi covoraşe din velur.

Un comentariu:

  1. Si cam ce pret ajunge o asa masina in Bacau,sa vad aici in roma italia cat costa sa stiu ca ideie,nu cas bogatas da ca fapt divers.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin