17.10.2010

Accidentul feroviar din Bacau a blocat traficul rutier si feroviar (Up-date)

Up-date2:

In jurul orei 3:20 dimineata (la 12 ore diferenta de accident) se va finaliza transversarea combustibilului din cisterna fisurata.

Up-date1:

Au trecut patru ore si operatiunile inca nu s-au incheiat.

Duminica la ora 16: 05, in apropierea Politiei Bacau, pe calea ferata, s-au ciocnit doua vagoane incarcate cu motorina si unu cu marfa Pentru a evita un dezastru s-a izolat zona. Pompierii intervin cu apă şi spumă pentru a evita producerea unei explozii. Circulaţia feroviară între Bucureşti şi Suceava este ingreunata.



Parca au stiut ca va fi accident.

Ca o mica ironie, recent in zona respectiva s-au taiat arbustii, deoarece se formase o mica padure. Desigur crengile ramase nu au fost stranse nici acum, dar daca nu erau taiate...
s-ar fi actionat si mai greu prin zona.




Pozele sunt de pe contrasens, unde se pot vedea resturile ramase de la arbusti. Pericolul este destul de mare, avand in vedere ca in zona se afla parcul, politia, spitalul si alte unitati.

Comunicat de presa:

Accidentul s-a produs în timpul efectuării manevrei cu o garnitură de tren, manevră care a condus la desprinderea unui grup de vagoane din componenţa garniturii. Grupul de vagoane aflat în partea din faţă a fost frânat, iar cele desprinse, din inerţie au lovit primul grup. Vagoanele intrate în coliziune erau încărcate cu motorină şi ciment. În urma coliziunii unul dintre vagoanele cisternă desprins, cu încărcătură de 43 tone motorină a deraiat şi a rămas sprijinit de vagonul cu care a intrat în coliziune. Un alt vagon din garnitura desprinsă, încărcat cu ciment a sărit cu un boghiu de pe şină. Au fost constatate scurgeri de motorină cu un debit de 5 la 10 litri/minut. În urma incidentului nu au rezultat victime.
Pentru gestionarea situaţiei de urgenţă, a fost întreruptă circulaţia trenurilor pe tronsonul afectat şi s-a început lucrul pentru degajarea vagoanelor implicate în coliziune şi identificarea unei soluţii pentru transvazarea motorinei în altă cisternă.
La 17.25 fost întreruptă alimentarea cu energie electrică a liniilor C.F. şi a fost realizat un covor de spumă pentru preîntâmpinarea aprinderii combustibilului scurs pe terasament.
Începând cu ora 18.50, circulaţia trenurilor prin zona în care s-a produs accidentul s-a reluat pe o singură linie, cu locomotive Diesel, din locaţia Iteşti în locaţia Valea Seacă şi invers.
Din documentele de transport a rezultat faptul că cele 2 vagoane cu motorină conţineau, unul 53 de tone de combustibil, iar celălalt 43 de tone combustibil. În urma incidentului, în cisterna vagonului ce transporta 43 de tone de motorină a apărut o fisură prin care se scurgea combustibil. La ora 19.10, pentru transvazarea motorinei din vagoanele afectate în urma coliziunii, la faţa locului au ajuns 3 autocisterne, aparţinând unei societăţi comerciale
Au fost săpate şanţuri pe sub calea ferată pentru montarea tuburilor de transvazare, iar la ora 21.30 au început operaţiunile de transvazare din vagonul cisternă ce conţinea de 53 de tonede motorină. Operaţiunile de transvazare a combustibilului în autocisterne au fost finalizate la ora 03.30.
La ora 04.15, vagonul încărcat cu ciment a fost separat de celelalte două şi preluat de către o locomotivă Diesel pentru a fi tractat spre Gara C.F. Bacău.
În jurul orei 06.30 s-a reuşit separarea celor două vagoane cisternă încărcate cu motorină. Unul dintre acestea, care a fost afectat mai puternic de impact a fost scos în afara terasamentului iar celălalt a fost repus pe şine şi preluat de o locomotivă.
În această dimineaţă lucrătorii Staţiei CF Bacău au trecut la verificarea liniei de cale ferată pe care s-a produs evenimentul. De asemenea, se va relua alimentarea cu energie electrică a traseelor precum şi circulaţia trenurilor. Circulaţia pe linia de cale ferată afectată se va desfăşura cu limitare de viteză.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin