23.12.2013

Inaugurarea Dispeceratului integrat al I.S.U.J. Bacău și Serviciului de Ambulanță Județean Bacău

 Luni, 23 decembrie 2013, la ora 11.00, la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Maior Constantin Ene” al judeţului Bacău, a avut loc loc inaugurarea Dispeceratului integrat al I.S.U.J. Bacău și Serviciului de Ambulanță Județean Bacău. La festivitatea de inaugurare au participat  Subsecretarul de Stat din Ministerul Sănătăţii – domnul dr. Raed Arafat, Prefectul judeţului Bacău – domnul Claudiu-Octavian Șerban, Președintele Consiliului Județean Bacău – domnul Dragoș Benea, coordonatorul S.M.U.R.D. Regiunea Nord Est – doamna dr. Diana Cimpoeșu, coordonatorul S.M.U.R.D. Bacău – doamna dr. Elena Bilbor, manager Serviciul de Ambulanță Județean Bacău – doamna dr. Aura Crețu, reprezentanţi ai altor autorităţi şi instituţii publice locale.

Judeţul Bacău se aliniază astfel la nivelul celorlalte județe din țară în care funcționează deja dispecerate
integrate. Spaţiul dispeceratului a fost pus la dispoziţie de către I.S.U.J. Bacău, prin reorganizarea spaţiilor existente şi mutarea staţiilor de lucru 112 utilizate în dispeceratul Serviciului de Ambulanţă Judeţean Bacău.

Aici îşi desfăşoară activitatea patru dispeceri, dintre care doi ai I.S.U.J. şi doi ai S.A.J. Dispeceratul integrat a fost realizat cu ajutorul financiar al Consiliului Județean Bacău. Prin crearea acestui dispecerat integrat se urmăreşte eficientizarea dispecerizării asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat de către instituţiile publice de stat aflate în structurile Ministerului Sănătăţii, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi/sau din structura autorităţilor publice locale.

 Prin intermediul unei astfel de structuri se doreşte unificarea apelurilor de urgenţă astfel încît să se reducă timpul de reacţie şi de răspuns în cazul intervenţiilor, îmbunătăţirea conlucrării structurilor din cele două instituţii în domeniul primului ajutor calificat şi asistenţei medicale de urgenţă, eliminarea suprapunerii forţelor şi evitarea disfuncţionalităţilor în cazul urgenţelor medicale, precum şi creşterea eficienţei utilizării resurselor umane, materiale şi financiare alocate de către instituţiile publice.

 De asemenea, tot luni, 23 decembrie s-a operationalizat și Echipajul de Terapie Intensivă Mobilă din cadrul Unității Primiri Urgențe – Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare Bacău. Echipajul de Terapie Intensivă Mobilă va avea în dotare o Ambulanţă de Urgenţă tip C, încadrată cu un medic, un asistent medical, un salvator cu instruire paramedicală şi un conducător al mijlocului de intervenţie cu instruire paramedicală. În cadrul acestui echipaj vor lucra, în ture, medici din cadrul Unității Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență Bacău, precum și medici rezidenți de la Universitatea de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” Iași. Momentan, din cauza lipsei de personal medical specializat ambulanța S.M.U.R.D. de tip C, de Terapie Intensivă Mobilă va fi operațională doar 12 ore pe zi, în intervalul orar 08.00 – 20.00.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin