Teatrul
Municipal “Bacovia”,
din Bacău, vă invită duminică,
2 martie,
la premiera spectacolui
“Călin (povestea modernă)”, inspirat
din „Wunschkonzert”,
de Franz Xaver Kroetz, şi din „Călin (file din poveste)”, de
Mihai Eminescu.
Dramaturgie de Hannah Wolf şi Horia
Suru
Distribuţie:
Eliza Noemi Judeu
Cu participarea
extraordinară a lui Călin Theodor Curucli, elev în clasa a V-a
Pian, la Colegiul Naţional de Artă „George Apostu”, din Bacău.
Profesor îndrumător: Denisa Macovei.
Regia: Horia
Suru
Scenografia:
Cristina
Ciobanu
Foto&grafica:
Ioan Viorel Cojan
„Călin
(povestea modernă)”
Premieră:
2 martie 2014, ora 18.00
Avanpremieră:
28 februarie, ora 18.00
Nouă
reprezentaţie:
9 martie 2014, ora 18.00
Notă
regizorală „CĂLIN (povestea modernă)”:
„Caut atât
riscul, muchia - cât şi limitele în toate spectacolele pe care le
fac. Cred că acestea
sunt mult mai importante decât explicitarea,
care oricât de confortabilă sau de dulce, de cele mai multe ori
închide nişte uşi în loc să le deschidă, blochează în loc să
elibereze.
Îmi doresc ca fiecare dintre
spectatori să iasă din timpul cotidian şi traversând timpul
fictiv propus de spectacol să intre într-unul profund personal, în
care să devină acut conştient de propria prezenţă, de maniera în
care există fizic în timp şi ce înseamnă timpul acesta reflectat
în corpul său.
Există o scară
neoficială de valori pe care se măsoară calitatea unui spectacol
de către fiecare dintre noi, bazată exclusiv pe faptul că ne-am
uitat ori nu ne-am uitat la ceas în timpul lui. E
amuzant, e uşor absurd, dar este cât se poate de adevărat. O facem
cu toţii.
Ce îmi doresc eu
acum, cu acest spectacol, este să vă uitaţi la ceas şi la telefon
(dacă nu l-aţi închis ci l-aţi dat doar pe mut). Să vă uitaţi
de multe ori. De foarte multe ori. Şi dacă se întâmplă chiar să
vă închideţi de tot telefonul şi ceas de mână nu aveţi,
există unul pe scenă. Uitaţi-vă la el. Uitaţi-vă bine de tot”.
(Horia
Suru,
Regizor)
Biografie
Horia Suru
Horia
Suru a absolvit în 2008
Facultatea de Teatru şi Televiziune la Universitatea „Babeş-Bolyai“
din Cluj-Napoca şi are studii masterale în Teatru, Film şi
Multimedia la aceeaşi universitate.
A beneficiat de o bursă de studiu de
trei luni în SUA, la New York, la Compania de Teatru „Shakespeare
on the Hudson”, şi în Franţa la Clermond Ferrand, în cadrul
programului Euroculture en Pays Gentiane, câte trei luni timp de
trei ani consecutiv.
A semnat regia spectacolelor: „Totul
va fi bine…Nu?”, după Chistopher Durang, la Teatrul Naţional
Cluj-Napoca (2008), „Hommage a Phillipe Hersant", direcţia
muzicală Johan Farjot, în cadrul programului Euroculture en Pays
Gentiane, Clermont-Ferrand, Franţa (2009), „Tom & Jerry”, de
Rick Cleveland (2009), şi „A Safe Place”, după o idee de Theo
Herghelegiu (2010), Asociaţia Ingenious Drama, Bacău, „Domnului
profesor cu dragoste”, după E.R. Braithwaite, la Teatrul „Maria
Filotti” Brăila (2011), „LSD Theatre Show”, dupa Christopher
Durang, la Teatrul Godot în Bucureşti (2012), „We Are Camera”,
de Fritz Kater, la Teatrul Municipal „Bacovia” (2013), „Cockoşi”,
de Mike Bartlett, la Teatrul ACT în Bucureşti (2014).
Din 2014 este co-fondator şi
director artistic al companiei de teatru GrayPlay Performing Arts
(www.grayplay.ro).
Mai multe informaţii, pe www.horiasuru.ro.
Actriţa
Eliza Noemi Judeu:
“Nu mai privesc de mult teatrul ca
pe un loc în
care ne-ntâlnim ca să râdem sau ca să plângem sau ca să ne
relaxăm sau ca să ne revoltăm. Mai e ceva acolo, ceva pentru care
să ai antene... iar ca să ai acele antene trebuie să fii atent...
să fii conştient căbâjbâi... ca un orb încercând să-şi caute
drumul, ca un surd care încearcă să capteze sunete cu ochii...
suntem atât de firavi... şi asta-i măreţia noastră... să iubim.
"Şi tot ce-i neînţeles se schimbă-n neînţelesuri şi mai
mari sub ochii mei... căci eu iubesc..." gândurile mele...
scara mea spre Inefabil...”.
Spectacolul este
construit pornind de la trei mari surse:
- „Wunschkonzert”, de Franz Xaver Kroetz (GER) - tema sinuciderii / singurătăţii şi organizarea vieţii personajului ordonată într-un perfect stil nemţesc;
- „Călin (file din poveste)”, de Mihai Eminescu (RO) - tema iubirii / a zburătorului care odată zburat nu se mai întoarce şi candoarea/ calinitatea personajului;
- „The clock ticks the water drips”, de Hannah Wolf (SUA) - text scris special pentru acest spectacol - tema timpului şi energia personajului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu