DRAFT
Cap. I Dispoziţii generale
Art.1.
Prezentul regulament reglementează parcarea,
staţionarea şi oprirea vehiculelor pe reţeaua stradală a Municipiului Bacău,
amenajarea, întreţinerea şi exploatarea locurilor de parcare, precum şi
blocarea, ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor
staţionate neregulamentar pe drumurile publice.
Dispoziţiile prevăzute în prezentul regulament au
ca scop asigurarea desfăşurării fluente şi în siguranţă a circulaţiei pe
drumurile publice, asigurarea parcării autovehiculelor în condiţii de
siguranţă, descongestionarea drumurilor publice din zona centrală şi a drumurilor
publice cu trafic intens, facilitarea
accesului la obiectivele de interes public, protejarea pietonilor prin
asigurarea unor condiţii prielnice de circulaţie pe trotuare.
Art.2.
În
sensul prezentului regulament se definesc următorii termeni:
a)
Parcarea – reprezintă acel spaţiu
destinat în mod special staţionării vehiculelor, semnalizat prin indicatoare şi
marcaje care îl delimitează de partea carosabilă a drumului;
b)
Parcările de reşedinţă – sunt acele
spaţii destinate parcării autovehiculelor, situate la mai puţin de 30 m de
frontul imobilelor utilizate de locatari;
c)
Parcările publice fără plată – sunt
acele spaţii, de interes public, destinate parcării autovehiculelor, pentru
care nu se percep tarife de parcare. De aceste spaţii de parcare vor beneficia
toţi posesorii de autovehicule din municipiu sau din afara lui;
d)
Parcările publice cu plată – sunt
acele spaţii special semnalizate, destinate parcării autovehiculelor pentru
care se percep tarife de parcare;
e)
Parcările închiriate instituţiilor de
interes public – sunt locurile de parcare aflate la o distanţă mai mică de
50 m de unităţile hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole, baze
sportive si alte asemenea; vor fi atribuite acestora prin închiriere;
f)
Operatori de parcare – personal
apartinand Compartimentului Rutier din cadrul Politiei Locale Bacau, desemnat
prin Dispozitie a Primarului Municipiului Bacau care administrează si exploatează locurile de parcare de pe raza
Municipiului Bacău;
g)
Vehiculul fără stăpân – este
vehiculul de orice categorie, fără plăcuţa de înmatriculare sau alte marcaje
oficiale, staţionat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor
administrativ-teritoriale, al cărui proprietar sau deţinător legal este
necunoscut;
h)
Vehicul abandonat – este vehiculul
de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al
unităţilor administrativ-teritoriale, de cel puţin 1 an, al cărui proprietar
sau deţinător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice, determinate
de starea improprie circulaţiei acestuia pe drumurile publice, din care rezultă
intenţia neechivocă a proprietarului sau a deţinătorului legal de a renunţa la
exercitarea drepturilor sale asupra vehiculului;
i)
Zona rezidenţială – este perimetrul
dintr-o localitate unde se aplică reguli speciale de circulaţie având intrările
şi ieşirile semnalizate ca atare;
j) Zona pietonală – este perimetrul care
cuprinde una sau mai multe străzi rezervate circulaţiei pietonilor unde accesul
vehiculelor este supus unor reguli speciale de circulaţie având intrările şi
ieşirile semnalizate ca atare.
Amenajarea si intreţinerea parcărilor (reparaţii curente,
semnalizare, marcaje, modernizări) se efectuează prin grija Directiei Drumuri Publice din cadrul Primăriei
Municipiului Bacău.
Art.3.
Oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor
pe drumul public este permisă numai în condiţiile prevăzute de O.U.G. nr.
195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (republicata si actualizata)
şi în baza Regulamentul de aplicare din H.G. nr. 85/2003 (republicat si
actualizat).
Vehiculul oprit sau staţionat pe drumul public
trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea drumului, pe un singur rând,
dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele, motoretele
şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două una lângă alta.
Art.4.
Locurile de parcare situate pe căile de circulaţie,
aflate la o distanţă mai mică de 50 m de unităţi hoteliere, complexe
comerciale, săli de spectacole, unităţi bancare, instituţii de interes public,
baze sportive, societăţi comerciale, etc., pot fi rezervate acestora de către Primăria Municipiului Bacău, pentru parcarea clienţilor, cu semnalizarea prin marcaj specific
a locului de parcare rezervat. La
stabilirea numărului de locuri de parcare se va ţine cont, pe cât posibil, de
suprafaţa spaţiului deţinut de fiecare persoană juridică.
Art.5.
Se
interzice staţionarea şi parcarea autovehiculelor care efectuează transport
public judeţean, interjudeţean, internaţional de călători prin servicii
regulate şi transport regulat special de călători pe domeniul public al
Municipiului Bacau.
Staţionarea
şi parcarea autovehiculelor prevăzute la aliniatul precedent se poate face
numai în parcările special amenajate in acest scop sau în autogări autorizate
în conformitate cu normele legale în vigoare.
Art.6.
Locurile de
parcare semnalizate şi marcate corespunzător, destinate persoanelor cu
handicap, vor fi folosite în exclusivitate de către persoanele care dovedesc cu
acte încadrarea într-o grupă de handicap şi care au aplicat în colţul din
stânga jos al parbrizului semnul distinctiv stabilit de Ministerul Sănătăţii şi
Familiei.
Art.7.
Curăţenia /
deszăpezirea în parcările de reşedinţă se asigură de către beneficiarii
locurilor de parcare.
Cap. II Amenajarea locurilor de parcare
Art.8
Amenajarea
locurilor de parcare se supune spre aprobare Consiliului Local Bacău,
stabilirea amplasamentelor făcându-se împreună cu Poliţia Rutieră a Municipiului
Bacău.
Art. 9
Iniţiativa pentru propunerea amenajării
spaţiilor noi de parcare o poate avea, după caz, în funcţie de tipul parcării:
- Primăria Municipiului Bacau şi Asociaţia de Proprietari, pentru parcarea
de reşedinţă;
- Primăria Municipiului Bacau şi
persoanele juridice interesate, pentru parcarea publică cu plată şi/sau fără plată;
- Asociaţiile profesionale reprezentative ale celor care
desfăşoară activitate de transport persoane în regim de taxi, pentru locurile de
aşteptare pentru taxi;
- Alţi iniţiatori, conform legii.
Art.
10
Tipul parcării ce urmează a fi amenajată se propune de către Directia Drumuri Publice, în conformitate cu H.G. nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.
.
Art.
11
Cererea pentru amenajarea unor
spaţii noi de parcare va conţine următoarele elemente:
-
numele/denumirea şi adresa
petentului;
-
amplasamentul locului nou de
parcare ( identificare cu ajutorul vecinătăţilor );
-
numărul de apartamente din
asociaţie, pentru parcarea de reşedinţă;
-
numărul apartamentelor care deţin
maşini la data întocmirii cererii, pentru parcarea de reşedinţă;
-
acordul Asociaţiei de Proprietari
pentru parcarea publică, dacă se află la mai puţin de 30 m de frontul
imobilelor;
- numărul de
maşini pentru care se cere amenajarea spaţiului de parcare, pentru parcarea
publică.
Art.
12
Cererea pentru amenajare a unui nou loc de
parcare însoţită de schiţa provizorie a locaţiei va fi supusă spre analiză
Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului si Urbanism constituita in cadrul
Primăriei Municipiului Bacau.
Art. 13
Proiectul
de execuţie a noului loc de parcare se întocmeşte pe suport topografic de către
un proiectant autorizat, cu respectarea normativelor şi a legislaţiei în
vigoare.
Art. 14
În vederea amenajării noului spaţiu de parcare se va obţine avizul Poliţiei Municipiului Bacau, în conformitate cu Ordonanţa nr. 44/1997 privind transporturile rutiere (actualizată), Legea nr. 82/1998 privind regimul juridic al drumurilor şi H.G. nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.
Art. 15
Se va emite cererea pentru obţinerea
certificatului de urbanism, în vederea stabilirii regimului juridic al
terenului pe care urmează a fi amenajat spaţiul de parcare.
Art. 16
După emiterea certificatului de
urbanism şi constatarea faptului că terenul pe care urmează a fi amenajat
spaţiul de parcare face parte din domeniul privat sau public al Municipiului Bacau,
se va emite autorizaţia de construire.
Art. 17
În baza certificatului de urbanism şi a
autorizaţiei de construire emise de către Primăria Municipiului Bacau, precum
şi a proiectului de execuţie întocmit se execută lucrările de amenajare a spaţiilor
noi de parcare. Aceste lucrări vor fi executate de firme specializate,
contractele de lucrări fiind atribuite cu respectarea prevederiloe O.U.G. nr.
60/2001 actualizată privind achiziţiile publice.
Art. 18
După recepţia lucrărilor de către Comisia de
recepţie, spaţiul de parcare amenajat va fi predat în baza unui proces verbal
şi a unui contract prealabil, Directiei
Patrimoniu din cadrul Primariei Municipiului Bacau.
CAPITOLUL III Administrarea şi exploatarea locurilor de parcare
Art. 19
Administrarea şi exploatarea locurilor de
parcare din Municipiul Bacau se va realiza de către operatorul de parcare, desemnat
prin Dispozitie a Primarului Municipiului Bacau.
Art. 20
Toate tarifele, reducerile şi gratuităţile
menţionate în prezentul regulament se pot actualiza anual la propunerea
operatorului de parcare şi se vor supune aprobării Consiliului Local Bacau.
Art. 21
Parcările de reşedinţă sunt amplasate la mai puţin de 30 m. de frontul
imobilelor utilizate de locatari; în funcţie de configuraţia perimetrului de
amplasare, putându-se depăşi această limită.
În funcţie
de amplasarea în teritoriu, o parcare de reşedinţă poate fi contractată de
către locatarii unui imobil sau mai multor imobile, dacă sunt întrunite
condiţiile prevăzute la aliniatul anterior.
Art.
22
a) Parcarile de resedinta se vor atribui
pe baza unor contracte de inchiriere incheiate cu Primaria Municipiului Bacau.
b)
Parcările de resedinta vor funcţiona zilnic doar în intervalul
orar 18:00 ÷ 8:00. In afara acestui interval
parcarea devine parcare publica fara
plata.
c) Contractele pentru închirierea
locurilor din parcările de reşedinţă se încheie, pentru:
-
persoane
fizice domiciliate sau persoane juridice proprietare sau chiriaşe ale unor
apartamente/spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă în imobilele
arondate acestor parcări;
-
persoanele
fizice care deţin în folosinţă autovehicule de serviciu care vor face dovada
domiciliului în imobilele arondate parcărilor de reşedinţă, precum şi a
dreptului de folosinţă al autovehiculului.
d) Prezentul regulament stabileste taxa
de inchiriere anuala a unui loc de parcare de resedinta astfel:
-
10
ron/luna pentru persoanele fizice/juridice enuntate la alin. b);
-
5
ron/luna pentru pensionari.
e) Persoanele cu handicap care pot proba
cu acte autentice handicapul, veteranii de război şi membrilor A.F.D.P.R., dacă
dovedesc cu acte aceste apartenenţe si sunt posesori de autovehicule, vor putea
beneficia de gratuitate la parcarea de reşedinţă.
Art. 23
Contractarea
locurilor de parcare se poate face doar după ce se verifică dacă solicitantul
nu deţine garaj amplasat pe domeniul public sau privat, sau nu este deţinător
de curte cu alte posibilităţi de parcare.
Art. 24
Parcările
de reşedinţă se contractează astfel:
a) Se va atribui un singur loc
de parcare pentru fiecare apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de
locuinţă.
b) Contractele de închiriere a
locurilor de parcare se pot încheia doar pentru autovehiculele a căror masă
maxim autorizată nu depăşeşte 3,5 tone.
c)
În situaţiile în care numărul de solicitări depăşeşte numărul de locuri
amenajate sau în situaţia în care unul sau mai multe locuri sunt solicitate
expres de mai mulţi locatari, se vor organiza licitaţii la care tariful de bază
este reprezentat de preţul de pornire.
Licitaţiile
vor fi organizate de către o comisie constituită dintr-un reprezentant al Directiei
Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Bacau, un reprezentant al
Asociaţiei de proprietari/locatari şi un reprezentant al operatorului de
parcare.
Reprezentantii
Primariei Municipiului Bacau in Comisia de licitaţie vor fi desemnati prin
Dispozitie de primar.
Comisia de
licitaţie va stabili şi imobilele ( blocurile ) care sunt deservite de parcarea
respectivă.
Licitaţia
se va organiza pentru fiecare loc de parcare situat în zona denumită parcare
de reşedinţă. Nu se poate licita mai mult de un singur loc de parcare
pentru fiecare apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât de cea de locuinţă.
Nu
pot participa la licitaţia de contractare a locurilor de parcare cetăţenii -
persoane fizice care nu pot face dovada domiciliului în imobilele ( blocurile )
stabilite şi persoanele juridice care nu pot dovedi calitatea de proprietar sau
chiriaş a unui apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă în
imobilele arondate parcării respective.
d) În cazul în care numărul de
solicitări este mai mic decât numărul de locuri de parcare existente, se pot
atribui prin contract şi mai multe locuri de parcare pentru acelaşi
apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă. Dacă, ulterior
acestui moment, operatorul de parcare primeşte şi alte solicitări de
contractare a locurilor de parcare respective şi numărul acestor solicitări
depăşeşte numărul locurilor necontractate existente, atunci operatorul de
parcare va rezilia contractele pentru locurile atribuite în plus ( peste un
loc/apartament sau spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă ), în scopul
contractării acestora de câtre noii solicitanţi.
e)
Contractele de închiriere a locurilor de parcare prin care s-a atribuit un
singur loc de parcare/apartament sau spaţiu cu altă destinaţie decât cea de
locuinţă încheiate în urma licitaţiilor nu pot fi reziliate în cazul în care
apar noi solicitări.
În
exploatarea parcărilor în care nu s-au organizat licitaţii, operatorul va putea
încheia contracte de parcare şi pe perioade mai mici de 1 an în scopul
optimizării exploatării spaţiului, în sensul că toate contractele de parcare să
expire în cursul aceleiaşi luni şi să creeze astfel premisele organizării
licitaţiei acolo unde situaţia o impune.
f)
Contractele de închiriere a locurilor de parcare vor putea prevede clauze
privind eliberarea spaţiilor de parcare în anumite zile şi intervale orare,
pentru a permite efectuarea reparaţiilor, curăţeniei ( vara ) sau a dezăpezirii
( iarna ) de către societăţile abilitate în acest sens.
În
cazul în care proprietarii de autovehicule nu respectă clauzele stipulate in
contractual de inchiriere a locului de parcare, operatorul de parcare va
proceda la ridicarea şi transportul autovehiculului respective in spatii
special amenajate in acest scop.
Art.25
Parcările publice fără plată vor fi administrate şi întreţinute
de către Primăria Municipiului Bacau prin Directia Servicii Publice.
Art.26
Parcările publice cu plată sunt acele spaţii, special
semnalizate, destinate parcării autovehiculelor pentru care se percep tarife
orare de parcare sau care pot fi utilizate în baza abonamentelor emise în acest
scop.
a)
Parcările publice cu plată vor funcţiona în baza unui
orar prestabilit, astfel:
- Luni ÷
Vineri, în intervalul orar: 8:00 ÷ 18:00;
- Sambata : 8:00
÷ 13:00.
În afara programului de funcţionare al
parcărilor stabilit, parcarea este
gratuită.
b)
Staţionarea în parcările publice cu plată este permisă numai după plata unui
tarif orar prestabilit. Încasarea tarifului se poate face de către
reprezentantul operatorului de parcare sau de către aparate denumite parcometre stradale în baza unui tichet
( bilet ) de parcare. Tichetele de parcare vor fi fiscale.
c)
În ambele cazuri, tichetul de parcare va avea inscripţionat următoarele
informaţii minime:
- denumirea operatorului de parcare
- localizarea
( codul ) parcării
- tariful
orar
- suma
încasată
- data
şi ora emiterii acestuia
- perioada
de valabilitate
- T.V.A.-ul
aferent sumei încasate.
d) Tichetul de parcare poate
face dovada plăţii tarifului de parcare doar în cazul în care este expus în mod
vizibil pe bordul maşinii. În cazul în care reprezentanţii operatorului de
parcare nu pot verifica ( citi ) informaţiile înscrise pe tichet vor considera
parcarea ilegală ( neplătită ) şi vor acţiona în consecinţă.
e) Parcările publice cu plată
vor fi periodic monitorizate de către reprezentanţi ai operatorului care vor
avea următoarele sarcini şi atribuţii:
- verificarea
existenţei şi valabilităţii tichetelor de parcare expuse pe bordul
autovehiculelor şi luarea măsurilor corespunzătoare în cazul în care există
deficienţe sau abateri ;
- verificarea
şi asigurarea bunei funcţionări a parcometrelor stradale;
- verificarea
modului de parcare a autovehiculelor;
- verificarea
stării marcajelor şi a indicatoarelor ;
- verificarea
stării spaţiului de parcare în ceea ce priveşte salubrizarea şi dezăpezirea,
iluminarea;
- verificarea
stării tehnice şi a bunei funcţionări a barierelor de acces, acolo unde este
cazul de montare a acestora;
- îndrumarea
cetăţenilor şi rezolvarea solicitărilor îndreptăţite adresate de către aceştia.
f) Operatorul de parcare poate
introduce, dacă consideră oportun, abonamente zilnice, lunare, trimestriale sau
anuale valabile pentru parcările pe care le administrează, cu semnalizarea prin marcaj specific a locului de parcare atribuit. Tarifele
pentru abonamente vor fi stabilite de
către operatori şi nu pot depăşi tarifele orare cumulate prestabilite.
Abonamentele pot avea preţuri diferenţiate, pentru persoane fizice şi persoane
juridice.
Parcările publice cu plată pot fi utilizate doar pentru
parcarea autovehiculelor a căror masă maxim autorizată nu depăşeşte 3,5 tone.
Reprezentantul
operatorului de parcare va purta un echipament distinct şi ecuson.
Art.
27
Locurile de parcare aflate la o distanţă mai
mică de 50 m de unităţile hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole,
baze sportive, instituţii şi societăţi publice sau private, etc, vor fi
atribuite acestora prin închiriere lunara/anuala. Suma percepută cu titlu de
chirie va fi negociată plecând de la tariful de bază propus de operatorul de
parcare şi aprobata anual de Consiliul Local.
CAPITOLUL IV Blocarea, ridicarea, transportul,
depozitarea şi eliberarea autovehiculelor
Art. 28
Potrivit prevederilor H.G. nr. 147/1992 privind blocarea, ridicarea, transportul, depozitarea si eliberarea autovehiculelor sau remorcilor stationate neregulamentar pe drumurile publice, autovehiculelor care sunt staţionate sau parcate neregulamentar pe domeniul public ( spaţii verzi, trotuare, carosabil – în locurile unde, prin prevederile legale în vigoare, se interzice oprirea, staţionarea sau parcarea autovehiculelor ) li se va bloca roata.
Autovehiculele care sunt staţionate sau parcate
neregulamentar pe locul de parcare închiriat prin contract altei persoane vor
fi ridicate, transportate si depozitate in spatii special amenajate in acest
scop, de catre operatorii de parcare.
Art. 29
Constatarea staţionării/parcării
neregulamentare a autovehiculelor se face de către poliţiştii din cadrul
Poliţiei Rutiere a Municipiului Bacau si din cadrul Politiei Locale a
Municipiului Bacau.
Agenţii constatatori prevăzuţi
la aliniatul precedent, dispun în scris de măsurile de blocare a
autovehiculelor staţionate/parcate neregulamentar şi asistă la această
operaţiune.
Art. 30
Posesorii autovehiculelor
staţionate/parcate neregulamentar sunt obligaţi să plătească tariful de blocare
– deblocare în suma de 50ron.
Art. 31
Este interzisă distrugerea
dispozitivului de blocare de către conducătorul autovehiculului.
Art. 32
Menţinerea dispozitivului mai
mult de 24 de ore atrage după sine majorarea tarifului de blocare – deblocare
cu 25% pentru fiecare zi.
Art. 33
Autovehiculele
parcate/staţionate neregulamentar pe carosabilul străzilor vor fi ridicate şi
transportate de către operatorul de parcare fără o altă înştiinţare prealabilă.
Posesorii autovehiculelor
parcate/staţionate neregulamentar şi ridicate de către operatorul de parcare,
sunt obligaţi să plătească un tarif pentru recuperarea autovehiculului în sumă
de 200ron, la care se adaugă tariful de depozitare în sumă de 10ron/zi.
Pentru autovehiculele care sunt parcate/staţionate
in fata proprietatilor particulare (locuinte individuale din interiorul
cartierelor de locuit) si care detin spatiu suficient pentru parcarea
autovehiculelor in interiorul proprietatilor
li se va aplica o amenda contraventionala de 100ron.
Pentru autovehiculele ridicate
de către operatorul de parcare şi nerecuperate de către posesor în termen de 30
de zile de la ridicare, urmează să fie aplicată procedura prevăzută pentru
autovehiculele fără stăpân sau abandonate pe domeniul public.
Art. 34
Autovehiculele fără stăpân sau abandonate pe
terenuri aparţinând domeniului public, vor fi ridicate şi transportate de către
operator pe un loc stabilit de către Primăria Municipiului Bacau.
Cheltuielile ocazionale de
efectuare a operaţiunilor prevăzute la alin. 1 se suportă de proprietarul
autovehiculului sau, în lipsa acestuia, din sumele obţinute în urma
valorificării autovehiculului.
Art. 35
Prevederile art. 33 se aplică şi în cazul
autovehiculelor care menţin dispozitivul de blocare – deblocare mai mult de 3
zile de la data blocării.
Art. 36
La ridicarea autovehiculului se va întocmi un
proces verbal de către o comisie de constatare formată din membri ai Politiei
Locale a Municipiului Bacau şi poliţişti din cadrul Poliţiei Rutiere a
Municipiului Bacau. Procesul verbal va fi întocmit în prezenţa a doi martori,
de regulă, locatari ai unor blocuri din vecinătatea terenului pe care se află
autovehiculul fără stăpân sau abandonat.
Art. 37
Procesul verbal de constatare va
cuprinde date de identificare a vehiculului, astfel:
- numărul de înmatriculare
- categoria vehiculului
- marca şi tipul
- seria motor
- starea fizica cu descrierea detaliată a ceea ce este vizibil
deteriorat – descompletat
- culoarea.
În situaţia în care în
interiorul vehiculului abandonat se află unele bunuri, procesul verbal de
constatare va conţine şi inventarul acestora.
Art. 38
În cazul autovehiculelor abandonate,
operatorul de parcare va soma în scris pe proprietarul sau deţinătorul legal al
vehiculului abandonat, cerându-i să îşi ridice vehiculul abandonat pe domeniul
public, în termen de 5 zile.
Art. 39
În cazul autovehiculelor fără stăpân,
autoritatea administraţiei publice locale va aduce la cunoştinţă publică
caracteristicile tehnice ale vehiculului şi locul de unde acesta a fost
ridicat, prin anunţ publicat într-un cotidian local, în termen de 5 zile de la
întocmirea procesului verbal de constatare.
Art. 40
Dacă în termen de 30 de zile de
la data anunţului privind autovehiculul fără stăpân sau în termen de 10 zile de
la data transmiterii somaţiei adresate proprietarului sau deţinătorului legal
al autovehiculului abandonat, autovehiculul respectiv nu este revendicat şi
cerut spre restituire de nici o persoană, acesta trece de drept în proprietatea
Primăriei Municipiuluiu Bacau.
Constatarea trecerii
autovehiculului în proprietatea privată a Primăriei, se realizează prin
dispoziţie scrisă a primarului, care se comunică de îndată proprietarului sau
deţinătorului legal al vehiculului. Dispoziţia primarului poate fi atacată în
termen de 5 zile de la comunicare, la instanţa de contencios administrativ, în
condiţiile legii.
După valorificarea
autovehiculului, Primăria va achita operatorului taxa de ridicare şi depozitare
a acestuia.
Art. 41
Dacă proprietarul sau deţinătorul
legal al autovehiculului abandonat achită suma cu titlu de amendă, dispoziţia
primarului rămâne fără obiect, iar vehiculul va fi restituit acestuia. Amenda
se va face venit la bugetul local.
Art. 42
Restituirea vehiculului
abandonat către deţinătorul legal, se va face pe bază de proces verbal, numai
dacă se face dovada:
- calităţii de proprietar sau deţinător legal al acestuia
- achitării tuturor taxelor prevăzute de legile în vigoare
- plăţii la zi a tarifului de parcare, în cazul vehiculelor
ridicate din parcări, etc.
Art. 43
Constatarea
şi sancţionarea contravenţiei se fac cu respectarea prevederilor Ordonanţei nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
Art. 44
Constatarea
contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în prezentul regulament se
fac de către Primarul Municipiul Bacau şi împuterniciţii acestuia (
reprezentanţii operatorului de parcare ) sau de către agenţii Poliţiei Rutiere
a Municipiului Bacau.
Cap. V Facilitati.
Gratuitati
Art. 45
Sunt exceptate de la plata taxei de parcare
motoretele, motocicletele,bicicletele precum şi autovehiculele aparţinând următoarelor instituţii:
a) Salvare, S.M.U.R.D., Pompieri, Poliţie, M.A.P.N., Jandarmerie şi Poliţia Locală, precum şi în cazul
altor persoane juridice aflate în intervenţie de
urgenţă care vor parca pe durata
intervenţiei fără obligativitatea
de a avea abonament sau tichet de parcare;
b) De prevederile prezentului articol, beneficiază şi autovehiculele aparţinând persoanelor cu
handicap care pot proba cu acte autentice handicapul, veteranii de război şi
membrilor A.F.D.P.R., dacă dovedesc cu acte aceste apartenenţe, în
locurile special rezervate şi
semnalizate în acest sens.
Art. 46
(1) De gratuitate beneficiază şi autovehiculele care aparţin:
a) Corpului diplomatic;
b) Primăriei
Municipiului Bacau;
c) Instituţiei
Prefectului judeţului
Bacau;
d) Consiliului Judeţean Bacau;
e) Direcţiei
Generale a Finanţelor
Publice Bacau;
f) A.N.A.F.; Gărzii de
Mediu;
g) Curtii de Conturi;
h) Reprezentanţilor
instituţiilor guvernamentale;
i) Altor instituţii publice cu sediul în municipiul Bacau ;
j) Delegaţiilor străine la invitaţia instituţiilor de interes public, mai sus menţionate, în baza unei înştiinţări
prealabile.
(2) Fiecare institutie va beneficia de maxim 2 locuri de parcare
gratuita.
Art. 47
Gratuităţile se acordă în baza
unei cereri avizate de conducerea Politiei Locale Bacau. Se va elibera astfel o
legitimaţie care să ateste acest lucru.
Art. 48
Documentele necesare pentru acordarea
de facilităţi, gratuităţi pentru parcarea vehiculelor sunt următoarele:
- solicitanţii au
obligaţia să depună o cerere
la sediul Politiei Locale Bacau;
- talonul vehiculului prin care se dovedeşte proprietatea solicitantului sau procură notarială de dare în
folosinţă a autovehiculului încheiată între proprietar şi solicitantul gratuităţii;
Art. 49
În zonele de parcare se rezervă şi se semnalizează prin marcaj specific locuri pentru parcarea gratuită a mijloacelor de transport ale persoanelor cu
handicap care trebuie să afişeze pe parbrizul autoturismului o copie a
legitimatiei eliberata de operatorul de
parcare.
Art. 50
Tichetele,
abonamentele şi legitimaţiile gratuite sunt valabile numai dacă sunt afişate în mod
vizibil pe bordul autovehiculului parcat.
Art. 51
Tichetele
de parcare cât şi
abonamentele şi legitimaţiile gratuite, indiferent de tipul lor NU SUNT
TRANSMISIBILE!
Art. 52
Obţinerea, reînnoirea şi afişarea abonamentelor cad în
sarcina proprietarului autovehiculului.
Cap. V Dispoziţii
finale
Art.53
Tarifele,
reducerile şi gratuităţile altele decat cele prezentate în prezentul regulament
se vor supune aprobării Consiliului Local Bacau.
Art.54
Toate
sumele rezultate din incasarea taxelor pentru locurile de parcare vor constitui
venituri la bugetul local si vor fi utilizate doar pentru crearea de locuri noi
de parcare (impreuna cu cheltuieli aferente acestora).
Art.55
Administraţia
publică locală va face public prin presa locală (ziare, radio, televiziune)
momentul începerii procedurii propriu-zise de atribuire/licitaţie.
Art.56
În cazurile în care asociaţia de
proprietari/locatari dintr-un imobil arondat unei parcări de reşedinţă
informează în scris administraţia locală asupra faptului că un locatar nu mai
îndeplineşte criteriile de atribuire a unui loc de parcare (autoturismul este
înstrăinat sau a devenit nefuncţional, locatarul este decedat sau nu mai
locuieşte în bloc, etc.), Primăria Municipiului Bacău prin operatorul de parcare îl va
notifica pe beneficiar/utilizator atât asupra încetării dreptului de folosinţă
cât şi asupra disponibilizării şi atribuirii locului respectiv unui alt
solicitant.
Art.56
Primaria
Municipiului Bacău nu-şi asumă responsabilitatea pentru eventualele pagube
rezultate ca urmare a ridicării autovehiculelor parcate ilegal pe spaţiile publice.
Art.57
La
data adoptării prezentului regulament orice alte dispoziţii contrare se abrogă.
REDACTAT:
Al.Geliman
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu