20.05.2012

Inaugurare pasajul subteran din Bacau

Duminică, 20 mai 2012, ora 15.30, în prezenţa ministrului dezvoltării regionale şi turismului, Eduard Hellvig, a primarlui municipiului Bacau, Romeo Stavarache si a oficialitatilor locale si religioase, s-a inaugurat Pasajul rutier subteran ”str. Oituz – str. G.ral Ștefan Gușe”, realizat din fonduri ale Uniunii Europene, ale Guvernului României și cofinanțare din bugetul local.

Pasajul rutier subteran ”Oituz - Ștefan Gușă” din Bacău, o premieră românească

 Lucrarea este o premieră românească, atât prin tehnologia utilizată, cât și prin faptul că au fost subtraversate 14 linii de cale ferată, fără ca circulația feroviară să fie întreruptă. Tunelul prin care se  circula a fost realizat din 2.000 de metri cubi de beton. În fața sa a fost atașat un cuțit, care a scobit în pământ, iar tunelul a înaintat prin împingere hidraulică. Potrivit specialiștilor, este cel mai lung pasaj subteran realizat în Europa cu această tehnologie. O lucrare similară a fost dată în folosință în Italia, dar lungimea este de numai 40 de metri. Pasajul rutier subteran ”str. Oituz – str. G-ral Ștefan Gușe” leagă centrul municipiului Bacău de ieșirea spre Brașov și are o lungime de 300 de metri, din care 86,70 m reprezintă pasajul rutier subteran propriu-zis.

Pozele pe facebook << click

Video:


”Inaugurarea pasajului este un moment de mare satisfacție. A fost un proiect ambițios, căruia nu mulți i-au dat șanse de reușită, dar de care era mare nevoie. Orașul Bacău s-a dezvoltat nefiresc, doar de la Nord la Sud, și am tot gândit posibilitatea să determinăm și o dezvoltare de la Est la Vest. Realizarea acestui pasaj, care scurtează cu peste doi kilometri distanţa dintre centrul orașului și
ieșirea spre partea de Vest reprezintă o soluție viabilă și am reușit să convingem de acest lucru și organismele europene de unde am obținut finanțare. În cadrul aceleiași strategii de dezvoltare am realizat și Centrul de Afaceri și Expoziții și am demarat lucrările la o Sală Polivalentă, cu o capacitate de până la 8.000 de locuri, dupa care urmează un stadion cu o capacitate de 25.000 de locuri ”, a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău.

Lucrările la pasajul subteran au fost realizate de consorțiul de firme SC Procom SRL Ceprano, Italia, SC Cosbau SPA Nalles Italia, SC PA&CO Internațional SRL Oituz, SC Compania Construcții Feroviare SA Câmpulung Moldovenesc, SC Proiect CF SRL București. Proiectul a fost finanțat prin Programul Operaţional Regional, Axa Prioritară 2 – Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale, Domeniul major de intervenţie 2.1 – Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane – inclusiv construcţia/reabilitarea şoselelor de centură și a avut o valoare totală de 30.765.172,65 lei.

Principalele avantaje ale pasajului rutier subteran sunt: scurtează distanța dintre centrul orașului si cartierele CFR și Tache, fluidizează traficul în oraș, reduce timpul petrecut în trafic, dar și consumul de carburant, diminuîndu-se în acest fel poluarea. Prin pasajul rutier accesul către ieșirile spre Onești, Târgu ocna, Slănic Moldova, Sfântu Gheorghe și Brașov devine mult mai rapid.

2 comentarii:

  1. chair sunt curios cati pietonii vor fii accidentati in acest pasaj!!! Chir nici o bucatica de trotuar, nu imi vine sa cred, sau pietonii nu sunt nevoitii sa circule prin pasaj, rascandusi viata traversand peste calea ferata!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. alo! sa-l trezeasca cineva pe acest primar si sa-i spuna ca pasajul iese in poarta penitenciarului cu 250 de angajati carora a uitat sa le faca parcare.daca el nu are habar ce-i cu el,macar sa-l trezeasca cineva pe acest maimutoi ce eu o sa-mi parchez masina direct in pasaj din lipsa de locuri de parcare.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin