03.06.2016

Infrastructura băcăuană, o premieră românească

Corect ar fi ”să dăm Cezarului ce-i al Cezarului”, mai exact să recunoștem meritele fiecăruia. 


Găsiți diferențele:

 Lucrarea Pasajul rutier subteran ”Oituz - Ștefan Gușă” din Bacău este o premieră românească, atât prin tehnologia utilizată, cât și prin faptul că au fost subtraversate 14 linii de cale ferată, fără ca circulația feroviară să fie întreruptă. Tunelul prin care se  circula a fost realizat din 2.000 de metri cubi de beton. În fața sa a fost atașat un cuțit, care a scobit în pământ, iar tunelul a înaintat prin împingere hidraulică. Potrivit specialiștilor, este cel mai lung pasaj subteran realizat în Europa cu această tehnologie. O lucrare similară a fost dată în folosință în Italia, dar lungimea este de numai 40 de metri. Pasajul rutier subteran ”str. Oituz – str. G-ral Ștefan Gușe” leagă centrul municipiului Bacău de ieșirea spre Brașov și are o lungime de 300 de metri, din care 86,70 m reprezintă pasajul rutier subteran propriu-zis.


Principalele avantaje ale pasajului rutier subteran sunt clare : scurtează distanța dintre centrul orașului si cartierele CFR și Tache, fluidizează traficul în oraș, reduce timpul petrecut în trafic, dar și
consumul de carburant, diminuîndu-se în acest fel poluarea. Prin pasajul rutier accesul către ieșirile spre Onești, Târgu ocna, Slănic Moldova, Sfântu Gheorghe și Brașov devine mult mai rapid.

Inaugurare pasajul subteran Bacau 2012

 

Ca fapt divers si amuzant, mi-am amintit că prima trecere ”oficială” prin pasaj, chiar eu am realizat-o și am postat-o pe net, in urma cu 4 ani:

Si cateva instantanee din timpul lucrarilor:

Iunie 2011



Update iulie 2010:
(vedere dinspre str. Stefan Guse)

 Vedere dinspre Str. Oituz




Un comentariu:

  1. Daca erau astia
    https://www.youtube.com/watch?v=vz_j_BEkVCQ
    ne reconstruiau orasul in acel timp!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin