01.06.2016

Psiholog la sat, în Bacău

 În perioada 15.09.2015 – 15.05.2016, Asociația Mutatis Mutandis a implementat proiectul „Pas în viitor. Psiholog la sat”, fiind beneficiar în runda de finanțare “Investiții pentru comunități durabile” prin care Fundația de Sprijin Comunitar Bacău în parteneriat cu Fundația Vodafone România și-au propus sa susțină proiecte derulate de organizații neguvernamentale în domeniile: educației, sănătății și serviciilor sociale.


Partenerii Asociației Mutatis Mutandis în acest proiect au fost:
Școala Gimnazială nr. 1 Livezi și Şcoala cu clasele I-VIII Berzunţi. Scopul proiectului a fost completarea competențelor formate în școală cu competențe pentru viață: alegerea carierei și continuarea studiilor pentru elevi, managementul situațiilor de criză, dezvoltarea inteligenței sociale și emoționale.

Au beneficiat în mod direct de workshop-urile și activitățile încluse în proiect o sută trei părinți și o sută trei copii de clasa a VIII-a. Lor li s-au alăturat beneficiarii indirecti, cei 20 de profesori, precum și 17 voluntari implicati. În urma interacțiunii cu elevii, părinții și cadrele didactice în cadrul proiectului, s-au identificat treizeci de familii defavorizate care se aflau în imposibilitatea de a susține continuarea studiilor copiilor lor după terminarea clasei a VIII-a. Pentru aceste familii s-a organizat un eveniment de fundraising. S-au strâns 5345 lei ce vor fi oferiți ca support financiar sub formă de burse lunare.

 „A introduce în curriculum formal din școala rurală educația non-formală și instrumentele psihoterapiei de conștientizare a fost pentru organizația noastră o oportunitate de dezvoltare. Proiectul a adus în viața copiilor o experiență unică și inedită”, a declarat Alina Căprioară, Președintele Asociației Mutatis Mutandis. (foto)

Satul românesc, cu precădere cel aflat la depărtare de orașele mari, trăiește o deprivare parțială de resurse pe diverse planuri: economice (sărăcia), civilizaționale (infrastructură precară), educațională (de multe ori lipsesc profesori calificați și modele locale dezirabile), informațională (acces redus la biblioteci, internet, ziare, alte surse de informare). Elevii de clasa a VIII-a se află la un moment de răscruce, de luare de decizii esențiale în viață: alegerea traseului de viitor, continuarea studiilor, gestionarea dezvoltării propriei vieți. Din acest motiv proiectul și-a propus completarea competențelor formate în școală cu competențe pentru viață: alegerea carierei și continuarea studiilor pentru elevi, managementul situațiilor de criză, dezvoltarea inteligenței sociale și emoționale pentru minim 90 de elevi din clasa a VIII-a din comunele Livezi și Berzunți.

Principalele activități ale proiectului au fost: Consilierea vocațională a elevilor, workshopuri pentru formarea competențelor pentru viață ale elevilor și pentru gestionarea situațiilor de criză, Informarea și consilierea părinților elevilor despre consecințele abandonului timpuriu al școlii și despre diverse alte probleme de parenting.

Proiectul a beneficiat de o finanțare de 30680 lei. Proiectul “Investiţii pentru comunităţi durabile” face parte din Programul strategic de investiţie în mediul rural pe care Fundaţia Vodafone România îl derulează în toate judeţele ţării şi care susţine devoltarea de proiecte în domeniile educaţiei, sănătăţii şi serviciilor sociale necesare categoriilor defavorizate din satele şi oraşele mici din România.

O descriere mai detaliată a acestor proiecte puteţi regăsi pe pagina: http://www.fsc.ro/programe/investitii-pentru-comunitati-durabile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin