27.03.2017

5 țări implicate în integrarea refugiaţilor şi a minorităţilor în sistemul educaţional

PARTENERIAT STRATEGIC ERASMUS+ INTRE IRLANDA, ROMÂNIA, ITALIA, GERMANIA ȘI TURCIA ÎN PLINĂ DESFĂŞURARE


    Aflat la cea de-a treia mobilitate, parteneriatul strategic KA2 “Educational Integration of Refugees – A Classroom Approach” - 2016-1-IE01-KA201-016869  finanţat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+, reuneşte la Bacău cele cinci ţări implicate: Irlanda, România, Turcia, Italia şi Germania. Din partea ţării noastre, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău este partener în acest proiect şi, pe parcursul perioadei 27 martie – 1 aprilie a. c.  organizează acţiuni specifice privitoare la
integrarea refugiaţilor şi a minorităţilor în sistemul educaţional.

    În urma primirii oaspeţilor şi a discuţiilor de grup preliminare de duminică, 26 martie 2017, începând de luni, 27 martie 2017 se desfăşoară acţiunile propuse de Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău sub îndrumarea inspectorului şcolar general, prof. Ida Vlad, a coordonatorului de activităţi, inspectorul şcolar pentru proiecte educaţionale, prof. Ana-Maria Rotaru şi cu implicarea întregii echipe de proiect alcătuite din inspectori şcolari.

    Astfel, luni, 27 martie, este ziua dedicată deschiderii oficiale a săptămânii de activităţi, presupunând întâlniri cu reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului Judeţului Bacău, ai Fundaţiei de Sprijin Comunitar Bacău, ai mediatorilor şcolari, oaspeţii fiind primiţi cu un moment muzical susţinut de elevi. De asemenea, vizita la Şcoala Gimnazială “Domniţa Maria” Bacău va fi un prilej de a cunoaşte, în cadrul unui workshop, modul de integrare al elevilor de etnie rromă. Ziua se încheie cu o sesiune de lucru în care sunt evaluate şi analizate rezultatele chestionarelor aplicate elevilor refugiaţi din judeţul Bacău şi cadrelor didactice care îi coordonează în procesul de învăţământ.

    Ziua de marţi, 28 martie, debutează cu o acţiune de tip masă rotunda la care mediatorii şcolari vor împărtăşi din provocările şi priorităţile pe care le presupune domeniul integrării elevilor de etnie rromă, ulterior, inspectorul şcolar, prof. Ana-Maria Rotaru va coordona workshopul la care vor contribui toţi partenerii cu metode incluzive, finalul zilei fiind reprezentat de un alt worshop la Fundaţia de Sprijin Comunitar din Bacău, la care participă şi voluntari ai fundaţiei.

Ziua de miercuri, 29 martie, va acoperi zona Comăneşti-Târgu-Ocna astfel: vizită la Şcoala Gimnazială „Liviu Rebreanu” Comăneşti unde invitaţii se vor întâlni cu elevii refugiaţi, părinţii şi profesorii acestora, la întâlnire participând şi mediatorul şcolar şi consilierul şcolar. Salina din Târgu-Ocna va fi obiectivul turistic vizat ca specific al judeţului nostru. Ziua se va încheia, desigur, cu reflecţii asupra activităţilor.

Ziua de joi, 30 martie, va implica vizita la Scoala Gimnazială „Mihail Andrei” Buhuşi unde invitaţii se vor întâlni cu elevii aparţinând minorităţilor, părinţii şi profesorii acestora, la întâlnire participând şi mediatorul şcolar şi consilierul şcolar. După un workshop cu elevii de etnie rromă, va urma o vizită la Satul Seniorilor Milly.

Ziua de vineri, 31 martie, va fi notabilă nu atât prin sesiunea de lucru de dimineaţă, cât prin vizita la cea mai veche biserică ortodoxă din Bacău, Precista, ghidul fiind un elev de la Colegiul Naţional de Artă “George Apostu” Bacău, şi prin vizitarea Observatorului Astronomic „Victor Anestin” Bacău, pentru ca pe 1 aprilie să se încheie întraga mobilitate.

    Coordonatorul activităţilor acestui proiect, inspectorul şcolar prof. Ana-Maria Rotaru ne-a mărturisit: “Implicat în a lucra efectiv la strategiile de lucru cu refugiaţii, cât şi în gestionarea din perspectivă educaţională a problematicii, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău este pregătit în buna şi eficienta aplicare a politicilor incluziunii.”Insp. şc. prof. Camelia-Elena Popa,  IŞJ Bacău




   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin